söndag 3 januari 2016

Gå ner i vikt - Tankemönster

Jag tänker mycket på vad som får mig att bryta mina nya hälsosamma vanor, för det händer förstås då och då!

Ibland kommer det ett våldsamt sug efter godis, och efter försök med vatten, kaffe försök att distrahera mig så bestämmer jag mig för att jag ger mig!!! Ge mig det jag vill ha!!!
När min man inte är hemma och vaktar kylskåpet.
När något jag oroar mig för gnager inom mig...då vill jag ha något snällt kolhydratigt...
Stress
Trötthet
Gamla vanor, som när man inventerar får man äta goa grejer för att det är synd om mig som behöver göra något så tråkigt.
Uttråkning i största allmänhet.

Ja, det finns så många tillfällen som jag måste ändra mina vanor.
Jag googlade lite på negativa tankar och viktnedgång, på Må Bra´s website hittade jag det här fantastiska förslaget:

Förbjud negativa tankar
Försök tysta den inre rösten som säger att du är tjock, dålig eller något annat negativt. Du behöver inte vara perfekt inifrån och ut för att andra ska tycka om dig - och inte för att tycka om dig själv heller.

Hur i hela världen tystar man negativa tankar???

Jag har ingen aning!!!

Jag tänker att jag ska börja träna på att ta mig igenom dessa olika situationer.
Identifiera och ta mig igenom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar